فرمانداری کوهرنگ

برگزاري جلسه بررسي مسائل و مشکلات طرحهاي روستايي، عشايري و تسهيلات صندوق کارآفريني اميد

کد خبر: 10235 تاریخ انتشار: 1397/03/17
نمایش: 1028
اخبار
جلسه بررسي مسائل و مشکلات طرح هاي روستايي، عشايري و تسهيلات صندوق کارآفريني اميد با حضور علي کاظمي نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي و نوراله زاده مدير عامل صندوق کارآفريني اميدکشور و فرمانداران شهرستانهاي 4 گانه در کمپينگ گردشگري امام رضا(ع) شهر چلگرد برگزار گرديد
با عنايت به حضور نوراله زاده مدير عامل صندوق کارافريني کشور و علي کاظمي نماينده شهرستان­هاي اردل، فارسان، کوهرنگ و کيار در مجلس شوراي اسلامي جلسه­اي در کمپينگ گردشگري امام رضا (ع) واقع در شهر چلگرد با حضور فرمانداران شهرستان­هاي 4 گانه و بخشداران و مديران صندوق­ها، شهرداران و شوراهاي اسلامي شهر و روستا  برگزار گرديد.
مرتضي زمانپور فرماندار شهرستان کوهرنگ بعنوان ميزبان جلسه ضمن خير مقدم به بيان مسائل و مشکلات شهرستان کوهرنگ در حوزه تسهيلات بانکي پرداختند. زمانپور با توجه به محروميت شهرستان يکي از مهمترين مسائل در جهت دريافت تسهيلات، تضامين بانکي و وثيقه ها بيان نمودند. ايشان خواستار کاهش آورده نقدي در  جهت دريافت تسهيلات روستايي و عشايري شدند و يکي از راه­هاي کاهش بيکاري را ايجاد کمپينگ­هاي عشايري و گردشگري دانستند.
در ادامه مرداني فرماندار شهرستان کيار اشاره به عدم استقرار صندوق کارافريني و اميد در  اين شهرستان داشته و خواستار استقرار نمايندگي در اين شهرستان شدند.
کياني فرماندار شهرستان اردل نيز به بيان مشکلات متقاضيان در جهت تامين وثيقه­ها و تضامين بانکي پرداختتند و خواستار مساعدت در اين زمينه شدند.
مرداس طاهري فرماندار شهرستان فارسان نيز با بيان مشکلات مالي مردم شهرستان­هاي 4 گانه خواستار تسريع در روند پرداخت تسهيلات روستايي و عشايري شدند. ايشان  با توجه به عدم اختصاص تسهيلات توسعه روستايي و عشايري به شهرها خواستار تامين اعتبار به شهرهاي بالاي ده هزار نفر در جهت رفع بيکاري و اشتغال شدند
در ادامه علي کاظمي نماينده شهرستان به بيان مسائل و مشکلات حوزه انتخابيه خود به در حوزه اشتغال و بيکاري و جمع­بندي مطالب پرداختند. کاظمي اشاره به ظرفيت­هاي گردشگري شهرستان­هاي اردل فارسان کوهرنگ و کيار  داشتند. وي خواهان رفع سخت­گيري­هاي بانکي در اعطاي تسهيلات، کاهش آورده نقدي متقاضيان و اعطاي تسهيلات خارج از اعتبارات شهرستاني و استاني  شدند و رفع محروميت و ايجاد اشتغال پايدار و همچنين کاهش بيکاري را در گرو اعطاي تسهيلات بانکي و حمايت از کارافرينان قلمداد نمودند
در پايان نوراله زاده مدير عامل صندوق کارافريني کشور پاسخ به درخواستهاي فرمانداران دادند. وي حمايت صندوق را از طرح­هاي گردشگري و صنايع دستي را اعلام داشتند و خواهان بازپرداخت معوقات بانکي شده و همکاري فرمانداران را در اين زمينه خواستار شدند.
برخي از مصوبات اين جلسه به شرح ذيل است:
- با توجه  به درخواست مکرر متقاضيان تسهيلات روستايي عشايري مبني بر اعلام نارضايتي از 20% آورده نقدي، موضوع در جلسه مطرح که بعد از بحث و گفتگو، مقرر گريد منبعد در شهرستان­هاي اردل فارسان کوهرنگ و کيار ملاک آورده 10% محاسبه و واريز گردد.
- طرح­هاي گردشگري بزرگ شهرستان­هاي اردل فارسان کوهرنگ و کيار و همچنين کمپينگ­هاي گردشگري و عشايري که نياز به اعتبارات کلان مي­باشد طي مکاتبه به مدير عامل صندوق کارافريني کشور معرفي و مساعدت ويژه گردد
- کمپينگ هاي گردشگري و عشايري که نياز به تغيير کاربري اراضي ندارند، صندوق کارافريني اميد تسهيلات پرداخت نمايد.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08

پیوندها













 
 

 

اوقات شرعی

آمار سایت

آنلاین ها
6
امروز
209
دیروز
344
هفته
3092
ماه
52730